روش‌های طبیعی برای درمان بوی بد دهان
    
تعداد بازدید: 4283
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1396/8/1

 یادگیری شیوه صحیح مسواک زدن، نظافت دهان و دندان‌ها، شناختن علت‌های بوی بد دهان و برطرف کردن آن‌ها از راهکارهایی هستند که با رعایت آن‌ها می توان به راحتی از دست بوی بد دهان خلاص شد.

یادگیری شیوه صحیح مسواک زدن، نظافت دهان و دندان‌ها، شناختن علت‌های بوی بد دهان و برطرف کردن آن‌ها از راهکارهایی هستند که با رعایت آن‌ها می توان به راحتی از دست بوی بد دهان خلاص شد.
به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از مشکلاتی که برخی از افراد با آن مواجه هستند، بوی بد دهان است. این مشکل ممکن است علل مختلفی داشته باشد، اما دلیل اصلی آن وجود یک باکتری غیرهوازی است که روی زبان شکل می‌گیرد. این باکتری با شکستن پروتئین غذاها، گازهایی نظیر "سولفیدهیدروژن" و "اسکاتول" تولید می‌کند و سبب بوی بد دهان می‌شود. اما خبر خوب اینکه مبتلایان به بوی بدن دهان میتوانند با رعایت بهداشت دهان و به کاربردن شیوه‌های آسان، بوی بد دهان خود را درمان کنند.
شیوه صحیح مسواک زدن
یکی از راهکارهایی که به بهبود بوی بد دهان کمک می‌کند، یادگیری شیوه صحیح مسواک زدن است. بسیاری از افراد با مسواک زدن شدید به لثه‌های خود آسیب می‌رسانند و یا مینای دندان‌های خود را دچار مشکل می‌کنند. باید توجه داشت که مهمترین موضوع در هنگام مسواک زدن، رعایت جهت آن است، به گونه‌ای که دندان‌های بالا را باید در جهت پایین و دندان‌های پایین را در جهت روبه بالا مسواک کنید. این مسئله برای سطح خارجی و سطح داخلی دندان ها نیز صدق می‌کند. همچنین مسواک زدن تاج دندان‌ها باید در جهت روبه جلو و روبه عقب صورت گیرد و این موضوع برای دندان‌های بالا و پایین نیز باید رعایت شود.
نظافت دهان و تمیز کردن زبان
یکی از مواردی که باعث بدبو شدن دهان می‌شود، شکل‌گیری لایه زرد یا سفید رنگ روی زبان است. این مشکل در اول صبح بیشتر ایجاد می‌شود. بنابراین به منظور پیشگیری از بوی بد دهان به افراد توصیه می‌شود دوبار در روز به کمک تمیزکننده، زبان خود را تمیز کنند. موضوع قابل توجه اینکه تمیزکننده‌های زبان را باید به آرامی و بدون اینکه به جوانه‌های چشایی روی زبان، آسیب برسانند مصرف کرد. موضوع دیگر اینکه نظافت دهان، نقش مهمی در کاهش بوی بد دهان دارد. برای نیل بدین مقصود افراد باید پس از غذا خوردن، مصرف تنقلات، شیرینی و بیسکویت، دهان خود را با آب ولرم تمیز نگه دارند.
از خلال دندان استفاده کنید
استفاده از خلال دندان باعث بیرون کشیدن خرده‌های غذا از لای دندان می‌شود و نقش مهمی در کاهش بوی بد دهان دارد. همچنین توصیه می‌شود افراد پس از خوردن گوشت و ماهی از خلال دندان استفاده کنند. اما به کار بردن این ابزار باید به آرامی صورت گیرد تا  از آسیب رساندن به لثه‌ها جلوگیری شود. جرم گیری دندان‌ها، شیوه دیگری است که به کاهش بوی بد دهان کمک می‌کند. با انجام این کار، پلاک‌ها و رسوب روی دندان‌ها از بین می‌رود و شدت بدبوی دهان کاهش می‌یابد.
آب کافی بنوشید
خشکی دهان از دیگر مواردی است که باعث بوی بد دهان می‌شود، زیرا در هنگامی که دهان خشک باشد محل بسیار مناسبی برای فعالیت باکتری‌ها ایجاد می‌شود. همچنین به منظور حفظ رطوبت دهان و کاهش تکثیر باکتری‌ها، وجود بزاق دهان ضروری است. موضوع دیگر اینکه تولید بزاق با توازن آب بدن رابطه نزدیک دارد. بنابراین به منظور پیشگیری از بوی بد دهان توصیه می‌شود افراد در طول روز به مقدار کافی آب بنوشند.
علت بوی بد دهان را برطرف کنید
گاهی اوقات بوی بد دهان به خاطر وجود برخی بیماری‌های خاص نظیر اختلالات معده، دیابت، تب و بیماری‌های کبد ایجاد می‌شود، به گونه‌ای که با از بین بردن علت، بوی بد هم به صورت خودکار از بین می‌رود. همچنین اگر بوی بد دهان به دلیل عفونت خاصی باشد، مصرف داروهای آنتی بیوتیک، ضدقارچ و ضد ویروس راهکار مناسبی محسوب می‌شود. استفاده از داروهای تولیدکننده بزاق نیز راهکار دیگری است که به کاهش بوی بد دهان کمک می‌کند.
پر کردن دندان‌ها
یکی از علت‌های اصلی بوی بد دهان، کرم خوردگی دندان‌ها است که افراد می‌توانند با مراجعه به دندانپزشک، دندان‌های خراب را پر کنند و از سلامت آن ها مطمئن شوند. همچنین بیمارانی که به ورم و التهاب لوزه مبتلا می‌شوند، ممکن است به دلیل موادخمیری که از غدد لوزه ها تولید می‌شود، بوی بد دهان را تجربه کنند. اما خبر خوش اینکه این بیماران نیز پس از جراحی لوزه از این مشکل رهایی می یابند.
    

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس